Sunday, 26 January 2014

Videi visdraudzīgākā automašīna pasaulē


Mūsdienās arvien biežāk mēs sākam aizdomāties par saudzīgu izturēšanos pret vidi, kurā mēs dzīvojam un kurā būs jādzīvo arī mūsu bērniem un mazbērniem. Šodien, kad dažāds vides piesārņojums ir lielākā ekoloģiskā problēma, nereti cilvēki mēģina rast dažādus alternatīvus risinājumus savai saimniekošanai uz Zemes. 

Šodien nedaudz Jums pastāstīsim par pasaulē videi draudzīgāko automašīnu un biodegvielu, kas ticiet vai neticiet, ir izgatavota no kaņepes biomasas. Ekoloģiskais ieguvums šādai automašīnai ir nenovērtējams. No šādas biomasas izgatavotus produktus iespējams vairākas reizes pārstrādāt. “Reuse. Reduce. Recycle”. 


Mūsdienās pasaulē ekoloģiskākā automašīna ir „Kestrel” ir trīsdurvju „hečbeks”, kas tika izgatavota Kanādā, Motive Industries INC. Tas ir elektromobīlis, kas spēj attīstīt maksimālo ātrumu līdz 90 km/h. Ar pilnu uzlādes režīmu pietiks, lai nobrauktu aptuveni 160 km. Pēc tam jāmeklē uzlādes punkts, lai varētu turpināt ceļu. Tā svars ir ap 1136 kg (ieskaitot bateriju). Šādas automašīnas priekšrocības ir rūsas izturība (nav metāla savienojumu, kas rūsē), vieglāks svars, pateicoties materiālam, tā nedeformēsies. Šo automašīnu ikviens gribētājs var iegūt savā īpašumā par nieka 25 000 dolāru.Ta kā automašīna darbojas ar “uzlādētu” bateriju, pilnībā tiek izslēgts vides piesārņojums no degvielas degšanas. Galvenais ir vienmēr kontrolēt sava elektromobīļa uzlādes līmeni un vajadzības gadījumā atrast tuvāko pieejamo uzlādes punktu. Londonā, starp citu, pieejami 1 396 šādi uzlādes punkti, bet līdz 2015.gadam plānots izveidot 22 500 šādu punktu.

Pasaulslavenais Henrijs Fords pavadīja dekādi, lai izpētītu iespējas kā uzbūvēt automašīnu no kaņepes biomasas. Rezultātā jau tālajā 1941.gadā viņš prezentēja automašīnu Model-T . Tā bija pirmā automašīna, kura tika uzbūvēta no pārstrādātas kaņepju šķiedras un pielāgota, lai tā varētu izmantot biodegvielu, izgatavotu no šī paša kultūrauga. Diemžēl ražošana daudzu iemeslu dēļ tika pārtraukta.

Biodegviela, kas ražota no kaņepes biomasas, sadegot, izdala par 80% mazāk oklekļa dioksīda un sēra savienojumus. Tādā veidā netiek noārdīts ozona slānis, atmosfērā neveidojas “siltumnīcas efekts” un netiek veicināta globālā sasilšana. Valda uzskats, ka sāls ir 10 reizes toksiskāks par šādu degvielu, kā arī šāda degviela vidē tiek sašķelta un noārdīta 4 reizes atrāk nekā parastā degviela, no naftas produktiem. Biodegvielas izgatavošana ir daudzas reizes lētaka par degvielas izgatavošanu no naftas produktiem. Naftas resursi salīdzinājumā ar biodegvielas ražošanā izmantotajiem kutūraugiem, ir neatjaunojami. 


www.collective-evolution.com
www.hempcar.org
www.sourcelondon.net


No comments:

Post a Comment